T´has parat a pensar en el futur i li vols donar un nou enfoc? Has identificat els teus reptes o et costa parar-te a pensar quan el dia a dia se´t menja ? Tens un posicionament diferenciador o ets igual que els altres?
Sessió pràctica per aprendre identificar noves propostes de valor que ens serveixin per ser més competitius i desenvolupar nous conceptes.
Ponent: Carme Sáez – Gerent de “Thinquery”, consultoria de desenvolupament de negoci, màrqueting i innovació. Professora de la UVIC, Executive MBA. Ha estat líder del projecte “La Fàbrica de l´impuls a la Innovació” i Directora de màrqueting de La Farga Group.
A escollir entre el 10 d’octubre o 17 d’octubre de 10 a 11:30 h
Inscripció a info@viccomerc.cat
La primera actuació davant d’un accident és primordial per aconseguir una possible recuperació de la persona accidentada. Amb aquesta perspectiva, la seguretat i la salut de les persones depèn de les primeres atencions rebudes en cas d’emergència.
L’objectiu de la ponència és la d’adquirir per part dels comerços la consciència i coneixements i aprendre a donar resposta amb eficiència a les situacions d’emergència i primers auxilis que poden aparèixer en el món laboral i en la nostra vida diària.
També es farà una part pràctica amb exercicis de respiració cardiopulmonar mostrant les vegades que s’ha de insuflar l’aire i pla pressió al pit, el boca a boca,etc..
Ponent: Carme Vilaseca i Roig. Llicenciada en Psicologia, per la Universitat de Barcelona i Diplomada en Infermeria per la Universitat Autònoma de Barcelona. Hospital de la Sta. Creu i Sant Pau. Ha treballat com a infermera a l’Hospital de Sant Pau i a l’Hospital Clínic de Barcelona. Actualment treballa en diverses mútues i centres de salut.
Dilluns 3 d’octubre de 10 h a 12 h
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.
Inscripció a info@viccomerc.cat
Taller per a negocis i petites empreses. Les dades que generen els nostres negocis ens permeten analitzar en què podem millorar, reduir costos, redefinir serveis o productes o descobrir noves línies de negoci.
Aquest taller permetrà aprendre de manera pràctica els conceptes bàsics del business intelligence, construïr informes de seguiment, analitzar de manera àgil les dades i com aplicar-ho en la gestió diària i millora del seu negoci.
Ponent: Aida Moya
Divendres 30 de setembre de 9.15 a 12.15 h.
Auditori de l’espai VIT
Aquesta activitat vol donar a conèixer la responsabilitat dels comerciants vers les garanties dels productes que tenen a la venda.
Continguts
Ponent: Núria Grañana Miret. Unitat d’Assessorament i Gestió de Serveis en el Territori Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum. Diputació de Barcelona.
Dilluns 26 de setembre de 10 h a 12 h
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.
Inscripció a info@viccomerc.cat
Objectiu: Aportar al comerciant solucions pràctiques i senzilles d’aplicar per transmetre al punt de venda i al seu equip i obtenir resultats tangibles.
Ponència centrada en el consumidor, en el procés òptim de la venda, tècniques de venda, cross-selling, up-selling, tancament i capacitació comercial, incentivació i motivació de l’equip de vendes, mistery shopping, promocions, millora de tràfic comercial, conversió, tiquet mig, articles per tiquet, indicadors (KPI’s), etc..
Dilluns 25 de juliol de 10 h a 12 h (90 min. +TALLER 30 min.)
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.
Objectiu: Optimitzar les compres amb estratègies senzilles per obtenir vendes amb rendibilitat. Es busca realitzar una compra precisa, optimitzar l’estock, la seva profunditat, surtit, rotació, etc.. dins d’una oferta comercial atractiva i orientada al client (category management).
Ponència centrada en el concepte de concentració en compres i vendes, la categorització dels descomptes, mix de compra idoni (gadgets, icònics, models de concentració,…). La importància d’una bona piràmide de preus, descomptes i marges per trams. Política de multiplicadors i lligam al compte d’explotació.
Dilluns 11 de juliol de 10 a 12 h (90 min. +TALLER 30 min.)
Sala de formació, Casa de Convalescència, C. Doctor Junyent, 1.
Can Bofill va començar pels volts de 1860 de la mà de Ton Bofill, avi de Fidel Bofill. Pagesos i hortolans hi esmolaven les eines. Fidel Bofill i Antoni Bofill van continuar el negoci, que als anys 60 del segle XX es va anar decantant cap a la perfumeria que havia implantat l’Assumpció, mare de Miquel Bofill, i que aquest va continuar fins a l’any 1988 que va deixar la botiga a la seva filla i va obrir la botiga de vins El Celler d’Osona.
Els origens de la Sastreria Roca es troben el 1832 a la Guixa, d’aquí la denominació popular d’El sastre de la Guixa. El 1874 Josep Roca Vila trasllada el negoci a Vic, que és on tenia la clientela, ja en el seu emplaçament actual, a la rambla de Sant Domènec. Lluís Roca, Xavier Roca i Ramon Roca en foren els continuadors fins al dia d’avui.
Aquesta podria ser la imatge de moltes botigues emblemàtiques de Vic, vives a la memòria de tantes i tantes persones, que ara van tancant per jubilació, canvis en els hàbits de consum o empreses per un altre tipus de comerç, les franquícies de grans marques que, deleroses d’obtenir un espai en els punts més comercials de la ciutat, van fent-se un lloc on abans hi havia les botigues tradicionals. Els temps canvien, i també ho fan els models de comerç.
Dimecres 29 de juny a les 20.30 h.
Sala Modernista del Casino de Vic.